Yhdessä enemmän seminaari Turun helluntaiseurakunnassa 30.11.2019

Aika: la 30.11.2019, klo 9.30- n. 16.30

Paikka: Turun Helluntaiseurakunta, Puistokatu 6b, 20100 Turku

Seminaarissa käsitellään Raamatun kokonaiskuvaa siitä, miten miehet ja naiset voivat yhdessä johtaa ja palvella seurakunnassa. Seminaarissa tulee esille mm. Raamatun ihmiskuva eli mikä on Jumalan tarkoitus miestä ja naista varten, ja mikä Paavalin käsitys ja sanoma oli naisten johtajuuteen liittyen.

Ef. 4:11-12

Suomen Vapaakirkon kirkkokunnanjohtaja Hannu Vuorinen on lupautunut kertomaan Vapaakirkon prosessista. Hän kertoo naisten palvelumahdollisuuksista erityisesti vanhimman/kaitsijan/johtajan tehtävien näkökulmasta ja käy läpi pastorin valtakirjaan liittyvää polkua. Esityksessä käsitellään myös erilaisten vakaumusten kunnioittamista käytännön seurakuntaelämässä.

Seminaari on maksuton.

OHJELMA (tulosta pdf:nä tästä)

9.30 Ylistys ja rukous

10.00 LUOMINEN, LANKEEMUS JA SOVITUS (Jussi ja Merja Suutari)

11.00 tauko

11.15 MYSTEERI JA ANTIMYSTEERI – Jumalan salaisuus kulttien, myyttien ja valheiden maailmassa (Kimmo Pohjalainen)

12.15 Ruokailu (omakustanteinen)

13.15 Keskustelua

13.30 JUMALAN UUSI YHTEISÖ (Jouko Ruohomäki)

14.30 Tauko

14.45 NAISET VAPAAKIRKOSSA – katsaus historiaan ja tähän päivään (Hannu Vuorinen)

15.45 Keskustelua

n. 16.30 Lopetus

Jos kuitenkin haluat osallistua omakustanteiseen ruokailuun paikan päällä, ilmoita tulostasi osoitteeseen ratasyhdistys@gmail.com

Puhujaesittelyt:

Kimmo POHJALAINEN on oman työnsä ohella ollut istuttamassa uutta seurakuntaa (Uusipesula) Turun Varissuolle. Hän toimi seurakunnan vanhimpana ja pastorina seitsemättä vuotta. Häneltä on 2017 ilmestynyt naisen hengellistä johtajuutta käsittelevä kirja ”Jotta he olisivat yhtä”.

Jouko RUOHOMÄKI on opetusneuvos ja teologian tohtori. Hän on tutkinut ja kirjoittanut helluntailiikkeen historiasta ja karismaattisuudesta, ja opettanut teologisia aiheita Iso Kirja-opistolla.

Jussi SUUTARI on RaTas ry:n puheenjohtaja ja Risteyspaikka-seurakunnan vanhimmistossa.

Merja SUUTARI on RaTas ry:n halllituksen jäsen ja Risteyspaikka -seurakunnan vanhimmistossa ja hallituksessa.

Hannu VUORINEN on Suomen Vapaakirkon kirkkokunnanjohtaja ja Raamatunopettaja. Hän on toiminut aiemmin Turun Vapaaseurakunnan pastorina. Hän on kirjoittanut kirjat Rakenteilla: Armon talo ja Henkeä älkää sammuttako.

Seminaarin järjestävät: RaTas -kristillisen tasa-arvon puolesta ry ja Turun helluntaiseurakunta.

Jos haluat mahdollistaa seminaarista tiedottamisen lehtimainosten avulla ja esim. esitteiden painamisen voit lahjoittaa tähän tarkoitukseen RaTas ry:n tilille viitteellä 4718.:
Tilinumeromme on FI27 5723 0220 2482 10, OKOYFIHH

Saaja: RaTas – Kristillisen tasa-arvon puolesta ry, Helsinki (2476037-0)
Myöntäjä: Poliisihallitus
Luvan numero RA/2018/6, 04.01.2018
Voimassa: 04.01.2018-03.01.2020
Toimeenpanoalue: Koko maa poislukien Ahvenanmaa

RaTas – Kristillisen tasa-arvon puolesta ry on yhteiskristillinen yhdistys, jonka tarkoituksena on edistää Raamatun sanomaa miesten ja naisten yhtäläisistä mahdollisuuksista palvella Jumalaa. Uskomme Raamattuun Jumalan Sanana ja auktoriteettina. Tavoitteena on, että Jumalan tarkoitus seurakunnalleen, naisille ja miehille yksilöuskovina sekä perheissä voisi toteutua Jumalan itse kullekin antamien lahjojen, kykyjen ja Jumalan kutsujen mukaisesti.

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s